Grasica-wzmocnij się w 30 sekund!

Grasica-wzmocnij się w 30 sekund!

Dziś publikujemy materiał o gimnastyce grasicy, w którym dowiesz się, czym jest grasica i jak poprawić swoją odporność jednym, prostym ćwiczeniem.

Czym jest grasica?

Gruczoł ten znajduje się w klatce piersiowej, tuż za mostkiem. Od kształtu przypominającego liść tymianku wywodzi się jego nazwa łacińska nazwa – glandula thymus. Grasica rośnie do 2-3 roku życia, po czym jej objętość stopniowo się zmniejsza. W wieku dziecięcym jest wielkości pomarańczy, w okresie dojrzewania kurczy się do wielkości ziarnka grochu, stopniowo zastępowana przez tkankę tłuszczową. Sądzono, że w wieku dorosłym jest zbędna i całkowicie zanika, ale okazało się, że ma ogromny wpływ na sprawność układu odpornościowego człowieka.

Do czego jest nam potrzebna grasica?

grasica

Grasica jest centralnym narządem limfatycznym, pełniącym również funkcję gruczołu dokrewnego. To ona decyduje, jakie komórki są tolerowane, a które likwidowane. Grasica zaopatruje podległy jej układ w limfocyty T i uczy je, jak mają funkcjonować. Limfocyty T powstają w szpiku kostnym, ale stamtąd wędrują do „szkoły” w grasicy, gdzie pod kierunkiem hormonów przechodzą edukację zarządzania, a nawet egzamin-selekcję.

Ponieważ grasica posiada integrujący wpływ na czynności układu nerwowego, dokrewnego (hormonalnego) i odpornościowego, przypisuje się jej ważne znaczenie dla prawidłowego przebiegu podstawowych funkcji biologicznych: wzrostu, metabolizmu i zdolności rozrodczych.

Grasica produkuje kilka hormonów, w tym tymozynę alfa-1 odpowiedzialną za „szkolenie” limfocytów T. Przy zbyt małej ilości hormonu układ odpornościowy przestaje spełniać swoje funkcje. Nie potrafi rozpoznać, które struktury białkowe są własne i potrzebują ochrony, a które obce, przeznaczone do zniszczenia. Na skutek tego pojawiają się choroby autoimmunologiczne, nowotworowe, przewlekłe stany zapalne. Hormony grasicy spowalniają proces starzenia, mają wpływ na kondycję fizyczną i psychiczną. Stan grasicy można sprawdzić badając poziom hormonu tymozyny alfa-1 we krwi.

Co szkodzi grasicy ?

  • niektóre terapie medyczne (chemioterapia i radioterapia)
  • sztuczne promieniowanie elektromagnetyczne
  • częste infekcje
  • antybiotyki, hormony syntetyczne, antykoncepcja na bazie estrogenów, sterydy
  • negatywne emocje: brak wewnętrznego poczucia bezpieczeństwa, nie akceptowanie rzeczywistości takiej, jaka ona jest, bez osądu i kontroli

Jak wzmocnić i pobudzić grasicę?

Aktywacja grasicy polega na dość mocnym opukiwaniu palcami, złożonymi w dziubek”, górnej części klatki piersiowej, tuż pod linią obojczyków, przez 30 sekund dziennie.

opukiwaine grasicy

Ćwiczenie wzmacnia grasicę i pobudza ją do pracy, zwiększa Twoją odporność, siłę i witalność.

Dodatkowo dla wzmocnienia grasicy:

Oddech
Głębokie ćwiczenia oddechowe rozciągające obszar płuc i serca,
zwiększają przepływ krwi w rejonie grasicy, dzięki czemu obszar ten bardziej się dotlenia,
szybciej oczyszcza z toksyn i zasila w składniki odżywcze.
Odżywianie
Większa ilość w diecie przeciwutleniaczy, witamin A, E i C.
Przerwy w jedzeniu.
Okresowe posty poprawiają pracę mitochondriów, wydłużają telomery i pobudzają grasicę
Słońce.
Światło słoneczne, medytacje pobudzają i wzmacniają gruczoł.

Grasica, potęga i chwała!

Im silniejsza grasica, tym sprawniej działa system odpornościowy. Bezbłędnie rozpoznaje „wroga”, niszczy czynniki infekcyjne – nie atakując własnych tkanek. O niezwykłej inteligencji tego gruczołu prof. Aleksander Skotnicki powiedział, że „grasicę można porównać do armii wojska, które stoi na granicy państwa i nie dopuszcza wrogów w nasze granice. Osłabienie tej armii obronnej czyni zaporę graniczną przepuszczalną i może doprowadzić do osłabienia, a nawet upadku państwa„.

Zatem, życzymy Państwu mocnej grasicy!

Pozdrawiamy,

RadioStacja ØHz | Nadajemy Dobrą Falę

opracowanie własne na podstawie mat. internetowych.